poniedziałek, 2 września 2013

Bezsenność we dwoje

Dzisiaj bez zbędnych wstępów czyli ,,Bezsenność we dwoje"







Książka opowiada o Auden która większość swojego życia spędziła na nauce. Nigdy nie chodziła na imprezy lub randki z powodu bardzo wymagających rodziców , którzy wbili jej do głowy że te wszystkie bzdury to strata czasu. Nawet nie była na balu maturalnym z powodu konferencji ekologicznej jej partnera. Tej jesieni ma ona wyjechać na studia do college. Kiedy analizuje swoje życie ma przeczucie że może żałować tylu rzeczy które ją ominęły. Pod wpływem impulsu postanawia wyjechać do swojego taty i jego nowej rodziny na wakacje. Gdy dociera na miejsce już pierwszej nocy trafia na impreze i zbliża się z miejscowym podrywaczem Jakiem. Od razu po zdaje sobie sprawę że to był błąd i zamierza więcej go nie powtórzyć.Zaczyna prace u swojej macochy Heidi z którą po pewnym czasie się zbliża. Zyskuje nawet koleżanki z którymi poznaje uroki życia towarzyskiego.

Poznaje tam intrygującego i niezwykle milczącego Eliego , który tak jak ona cierpi na bezsenność. Razem postanawiają nadrobić stracony czas Auden. Czy połączy ich jakieś uczucie , i co wyniknie z prób nadrobienia straconego czasu?

Główną bohaterką powieści jest Auden , niezwykle mądra i inteligenta dziewczyna.

Całkowicie zielona w relacjach towarzyskich.

Z powodu rozwodu rodziców trochę zamknięta w sobie.

Książka bardzo mi się podobała mimo opisów , które czasami ciągnęły się w nieskończoność.
Bardzo polubiłam Auden , była ona bardzo pozytywną postacią.

Książka przyciągnęła moją uwagę tytułem. Spojrzałam na okładkę i wiedziałam ze musze ją mieć.

Uwielbiam czytać książki z wątkiem miłosnym , a tytuł ,, bezsenność we dwoje" niewątpliwie wskazywała właśnie na taki rodzaj powieści.

Akcja utworu rozgrywa się stopniowo i powoli , jednak nie jest to minusem powieści. Ma się odczucie że jest się stopniowo wprowadzanym w książce , czeka się na ten punkt kulminacyjny. Przez to trudno jest się oderwać od czytania.

Moja ocena to 8/10 z powodu chwilami zbędnych opisów.

Z czystym sumieniem mogę polecić tę książkę tym , którzy pragną zagłębić się w historię dwójki zabawnych postaci ;) .

Dodatkowo mój ulubiony cytat z książki :

„To rzeczy, o które musisz walczyć i zabiegać, maja największą wartość. Kiedy coś jest tak trudno osiągnąć, zrobisz o wiele więcej, by tego nie stracić.”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz